Logo

ZwemConsult

e-zwemles Online Zwemschool

Uw behaalde lesresultaat van les 3 is niet goed

Het achterwaarts gaan liggen geeft een gevoel van machteloosheid. En het is heel eng omdat je nog niet weet hoe je moet gaan staan. En als je dan ook nog eens omhoog moet kijken in plaats van richting voeten over de buik! Ga terug (...)

Hierbij enkele tips om de leerdoelen te behalen:

Oefen thuis het huiswerk van les 1, het 5 tellen inhouden van de adem. Het beste moment is voor het slapen gaan. Doe de oefening iedere avond 3 maal. Meer is niet nodig.

De bovenstaande oefening kan ook thuis op bed worden geoefend. Laat uw kind met de voeten tegen het voeteneinde van het bed zitten. Geef vervolgens een vinger om vast te pakken en vraag het achterover te gaan liggen. Dit spelletje zal steeds gemakkelijker verlopen. Uiteindelijk durft uw kind zonder hulp achterwaarts op bed te vallen vanuit de zittende houding. Let in de laatste fase wel op het omhoog richten van het gezicht. Plaats hiertoe zo nodig een kussen achter het hoofd als tussenstapje.

De bovenstaande oefening kan ook in de badkuip worden geoefend indien u hierover beschikt. Begin dan met borstdiep water. Maar let op! Nooit meer water toevoegen dan de armen lang zijn. Uw kind moet altijd met gestrekte armen bij de bodem van het bad kunnen komen om het hoofd boven te houden.

Blijf de oefeningen van les 1, 2 en 3 herhalen tot uw kind de lesdoelen beheerst.

U komt er niet uit? Vraag deskundige ondersteuning aan bij ZwemConsult door hier te klikken.

Ga terug naar e-zwemles 3
Ga terug naar les 3

Ga terug naar de homepage van e-zwemles Ga terug naar e-zwemles 2 Ga naar de bovenzijde van deze pagina Ga naar e-zwemles 4 Ga terug naar de startpagina van e-zwemles

update: 11-09-2017